Centralny Port Komunikacyjny - konsultacje publiczne do 10.03.2020
: 07 marca 2020, 20:17
Centralny Port Komunikacyjny - konsultacje publiczne do 10.03.2020
https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/formularz-kolej
Uwagi można kierować tylko do 10 marca.
CPK dotyczy całej Polski, tzw. "szprych" jest 10! Często przecinają parki krajobrazowe. Te, o których wiem, to Jura i Mikołów Mokre. Proszę o zainteresowanie się tematem i jeśli to możliwe, to wysłanie uwag. Argumenty każdy pewnie znajdzie we własnym zakresie, a te, które mnie się nasuwają: zniszczenie oazy ciszy i bastionu turystyki dla największego skupiska ludności w Polsce (Śląsk), naruszenie zasobów wodnych (Polsce przecież grozi susza), pogłębienie wykluczenia ekonomicznego miejscowej ludności, dla której turystyka jest często ważnym źródłem dochodu, zmniejszenie bioróżnorodności, zwiększenie emisji CO2.
Mapki z planowanymi trasami kolejowymi są dostępne na stronie: https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07.
Linie kolejowe dla Mikołowa – ciąg nr 7, linia kolejowa nr 170, arkusz 1 z 2 (https://mikolow.eu/koleje-cpk/).
Jura - uwagi do załącznika nr 1 „atlasy map przebiegów korytarzy kolejowych (..)” - w formularzu trzeba zaznaczyć ciąg nr 7, linia kolejowa nr 111 i 113.
Połączenie do Krakowa, Nowego Sącza i Zakopanego:
nowa linia nr 111, odcinek Biała Błotna – Węzeł Małopolsko-Śląski (wraz z połączeniami w obrębie Węzła),
nowa linia nr 113, odcinek Węzeł Małopolsko-Śląski – Kraków.
Czym więcej głosów sprzeciwu, tym większa szansa na zmianę planów. Trzeba zawalczyć nie tylko o ilość głosów, ale i o jakość. Potrzebne będą merytoryczne argumenty specjalistów (geolog, inżynier, archeolog, speleolog, biolog, przyrodnik itd).
Niektórzy mieszkańcy protestują, ale część z nich nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia. Ludzie myślą, że wreszcie będzie kolej, która da możliwość dojazdu do najbliższego miasta. To nie będzie kolej lokalna, lecz połączenie aglomeracji śląskiej i Krakowa (Węzeł Małopolsko Śląski w Dąbrowie Górniczej) z Centralnym Portem Lotniczym w Baranowie. Standard linii będzie podobny do CMK (Centralnej Magistrali Kolejowej) łączącej Zawiercie z Grodziskiem Mazowieckim (są na niej tylko dwie stacje osobowe Włoszczowa Północ i Opoczno w odstępach klikudziesięciu kilometrów). Centralny Port Komunikacyjny (cpk.pl) to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Pociągiem (bardzo szybkim, 250 km/h) będzie można dojechać tylko z bardzo dużych miast do CPK (i odwrotnie), tam podróżny przesiada się do samolotu i wędruje dalej. Zgodnie z normami europejskimi torowisko powinno być ogrodzone.
Planowane trasy linii kolejowej przecinają Pasmo Niegowonicko-Smoleńskie na obszarze Ryczowskiego Mikroregionu Skałkowego, Pustynię Błędowską. Trasy podzielą także jurajskie miejscowości Rodaki, Ryczów, Giebło. Przecięty zostanie Szlak Orlich Gniazd oraz szlaki turystyczne, piesze, rowerowe i konne. Zniszczenia obejmą Park Krajobrazowy, obszary Natura 2000, lasy, siedliska zwierząt, ostańce, jaskinie.
https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/formularz-kolej
Uwagi można kierować tylko do 10 marca.
CPK dotyczy całej Polski, tzw. "szprych" jest 10! Często przecinają parki krajobrazowe. Te, o których wiem, to Jura i Mikołów Mokre. Proszę o zainteresowanie się tematem i jeśli to możliwe, to wysłanie uwag. Argumenty każdy pewnie znajdzie we własnym zakresie, a te, które mnie się nasuwają: zniszczenie oazy ciszy i bastionu turystyki dla największego skupiska ludności w Polsce (Śląsk), naruszenie zasobów wodnych (Polsce przecież grozi susza), pogłębienie wykluczenia ekonomicznego miejscowej ludności, dla której turystyka jest często ważnym źródłem dochodu, zmniejszenie bioróżnorodności, zwiększenie emisji CO2.
Mapki z planowanymi trasami kolejowymi są dostępne na stronie: https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k07.
Linie kolejowe dla Mikołowa – ciąg nr 7, linia kolejowa nr 170, arkusz 1 z 2 (https://mikolow.eu/koleje-cpk/).
Jura - uwagi do załącznika nr 1 „atlasy map przebiegów korytarzy kolejowych (..)” - w formularzu trzeba zaznaczyć ciąg nr 7, linia kolejowa nr 111 i 113.
Połączenie do Krakowa, Nowego Sącza i Zakopanego:
nowa linia nr 111, odcinek Biała Błotna – Węzeł Małopolsko-Śląski (wraz z połączeniami w obrębie Węzła),
nowa linia nr 113, odcinek Węzeł Małopolsko-Śląski – Kraków.
Czym więcej głosów sprzeciwu, tym większa szansa na zmianę planów. Trzeba zawalczyć nie tylko o ilość głosów, ale i o jakość. Potrzebne będą merytoryczne argumenty specjalistów (geolog, inżynier, archeolog, speleolog, biolog, przyrodnik itd).
Niektórzy mieszkańcy protestują, ale część z nich nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia. Ludzie myślą, że wreszcie będzie kolej, która da możliwość dojazdu do najbliższego miasta. To nie będzie kolej lokalna, lecz połączenie aglomeracji śląskiej i Krakowa (Węzeł Małopolsko Śląski w Dąbrowie Górniczej) z Centralnym Portem Lotniczym w Baranowie. Standard linii będzie podobny do CMK (Centralnej Magistrali Kolejowej) łączącej Zawiercie z Grodziskiem Mazowieckim (są na niej tylko dwie stacje osobowe Włoszczowa Północ i Opoczno w odstępach klikudziesięciu kilometrów). Centralny Port Komunikacyjny (cpk.pl) to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Pociągiem (bardzo szybkim, 250 km/h) będzie można dojechać tylko z bardzo dużych miast do CPK (i odwrotnie), tam podróżny przesiada się do samolotu i wędruje dalej. Zgodnie z normami europejskimi torowisko powinno być ogrodzone.
Planowane trasy linii kolejowej przecinają Pasmo Niegowonicko-Smoleńskie na obszarze Ryczowskiego Mikroregionu Skałkowego, Pustynię Błędowską. Trasy podzielą także jurajskie miejscowości Rodaki, Ryczów, Giebło. Przecięty zostanie Szlak Orlich Gniazd oraz szlaki turystyczne, piesze, rowerowe i konne. Zniszczenia obejmą Park Krajobrazowy, obszary Natura 2000, lasy, siedliska zwierząt, ostańce, jaskinie.