Podziały polskich gór, czyli co do czego i dlaczego

Tu możesz porozmawiać ogólnie o turystyce górskiej, nie związanej z żadnym z pasm, znajdziesz informacje ważne dla rozpoczynających przygodę z górami, porady innych użytkowników, porozmawiasz o problemach, z którymi borykają się miłośnicy gór, zagrożeniach związanych z górską turystyką.

Moderatorzy: adamek, HalinkaŚ, Moderatorzy

Awatar użytkownika
malgosiadg
Turysta
Turysta
Posty: 929
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 11:47

Podziały polskich gór, czyli co do czego i dlaczego

Post autor: malgosiadg » 28 sierpnia 2010, 18:39

Nie zdawałam sobie sprawy, że podział naszych polskich gór to taki złożony i dyskusyjny temat. Zaznaczam, że jestem zupełnym laikiem i w szkole geografia nie była moją pasją ;) Ale odkąd złapałam górskiego bakcyla coraz bardziej mnie to wciąga.
Pierwsze rozeznanie w temacie dała mi Korona Gór Polski - wiem, idea kontrowersyjna, ale dzięki niej przestałam mylić Sudety z Karpatami ;) i zawitałam w zakątki Polski, gdzie bez KGP pewnie byłoby mi nie po drodze. Ponieważ lista najwyższych szczytów (prawie) mi się skończyła, postanowiłam uważniej przyjrzeć się poszczególnym pasmom górskim i temu jak się dzielą. No i tu zaczęły się schody. Czytam, co mi w ręce wpadnie - przewodniki, mapy, Wikipedię i różne górskie portale w Internecie i im więcej porównuję tym więcej mam pytań i sprzecznych informacji.
Wiem, że jest wśród Was wielu pasjonatów, ale na pewno też wiele osób ma wykształcenie w tym kierunku lub jest po kursach przewodnickich. Dlatego postanowiłam założyć temat - może ktoś znajdzie chwilkę, żeby odpowiedzieć na moje naiwne pytania. A może jakiś inny laik czegoś się z tego dowie.
Mam nadzieję, że Moderatorzy nie uznają tego wątku jako dublowania tematów, które są już np. w dziale Beskidy czy Sudety. Oczywiście przeczytałam je, ale chciałabym ogarnąć ten temat tak całościowo, dlatego jest to dla mnie górskie abc.